do you wanna know?

från en annan som har ätstörningar om covered your scars: Hej. Hittade din destrruktiva blogg av en slump. Undrar om du verkligen vill bli frisk? Har läst lite och det låter inte som det. Har du gett upp? Gör inte detc. Alla förtjänar att må bra vad än rösterna i huvudet säger. Du förstår säkert själv att det är otroligt triggande att du lägger sånna bilder. Ett tips är att sluta med det. Minns inte om det var du eller någon annan som skrev illa om pro ana bloggar men din känns helt ärligt som en sådan. Sök hjälp! Det finns bra hjälp om du bara är villig. Menar inget illa utan vill att du ska må bra.


Svar; alltså jag tycker inte det här är en pro ana blogg. Tycker att det är väldigt taskigt av dig att skriva sånt här. Jag uppmuntrar ingen att ha anorexia och jag har aldrig sagt till mina bloggläsare att de ska äta si och så för att gå ner i vikt, jag lägger upp bilder på mig själv och skriver om vad jag tycker och tänker. Jag tycker knappast att jag lägger upp bilder på massa andra sjukt smala modeller och säger sådär vill jag se ut och så skriver jag inte heller det är äckligt att vara fet för jag har inte något alls emot feta, mulliga eller normal stora människor jag tycker ju bara att jag är fet absolut ingen annan. Alla är jättevackra förutom jag då. Och så tycker jag inte heller att jag skriver typ det är äckligt att vara fet du får inga vänner om du är fet, du behöver inte mat osv, såna där saker är bara hemska.. Jag skriver på den här bloggen för att jag mår bättre än att hålla allt inom mig. Och då kanske ni tänker varför ingen dagbok? Och det vet jag faktiskt inte.. Jag vill som egentligen få respons från er som läser bloggen hur ni reagerar när ni hör om om min så kallade "vardag." och det om att jag inte eller om jag vill bli frisk. Jag vill sp hemskt gjörna bli frisk, och jag vet inte direkt hur du fick dina ätstörningar men jag blev våldtagen år efter år och hade ingen att prata med. Du kanske inte vet hur det känns? Och jag tror inte direkt att det går att förklara. Och jag säger bara en sak jag vill inte att min blogg ska vara TRIGGANDE och för er som tycker det LÄMNA DENNA BLOGG GENAST! För jag vill absolut inte triggande någon! Och vad ska jag lägga ut för bilder annars? Jag kan ju inte gå och låtsas som att jag mår super bra och lägger ut fina bilder på blommor osv. Jag skriver ändå det jag vill och lägger upp bilder på vad jag vill, eller? Och jag har varit inlagt tre gånger på olika sjukhus och jag går ju upp i vikt men så fort jag kommer ut så går jag ner igen kanske inte lika lågt för nå väger jag 6 kilo mer än vad jag har gjort nät jag vägde som minst. Och så ber jag dig som nu kommenterade det här läs inte min blogg om det är triggande för dig, jag har aldrig bett någon att läsa min blogg. Jag vet inte ens hur ni hittade hit!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lugn! Jag menar inget illa. Det jag menasde var att trots att du inte säger till andra att ge ner och liknande så är bloggen väldigt negativ och det i sig är triggande. Proana bloggar handlar väl inte bara om att uppmuntra andra eller har jag fel? Hela bloggen andas sjuk. Och om du nu undrar så fick jag min äs efter ett sex. Övergrepp.... Jag menar som sagt inget illa. Jag hoppas att du ska få bli frisk för att få njuta av livet. Jag hittade din blogg på en annan blogg där du lämnat en kommentar.

2011-11-17 @ 08:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0