binge and purge

så, det här inlägget är till er som tycker att det är "glamouröst/vackert" att ha äs. eller tycker at det är fint att vara så smala som de flesta ätstörda är. ifall ni bara visste bieffekterna på allt. kan ju börja med att ifall man vill skaffa sig anorexia så svälter man ju sig själv, eller hur? men det kanske de flesta redan visste. det leder till att man får brist på vitaminer/mineraler och vad som händer då.. ja det ska jag tala om för er. man får tunna naglar som spricker lätt, går sönder och får ofta massor av vita sträck över sig och så småningom så börjar man att tappa hår. ja, hår och då menar jag inte håret på benen då menar jag håret på huvudet. det faller ut i klumpar när du borstar håret, står i duschen eller bara helt enkelt drar fingrarna igenom håret. men på kroppen kommer du bli hårigare faktiskt, det låter konstigt ja men låt mig förklara. eftersom man knappt har kvar något fett på kroppen så måste ju kroppen göra något för att kunna hålla värmen, inte sant? och då gör den så att det börjar växa små persikofärgade hårstrån på kroppen för att man ska hålla värmen. dessutom när man har varit så undernärd så länge så går kroppen in i något som kallas "svält-läge" och då så sparar den all energi så man är trött hela tiden, man orkar inte göra någonting. låter det här fortfarande lika glamouröst? vänta lite jag är inte klar än.. en väldigt stor del av hjärnan består av fett. när man är i skolan, eller ja till och med hemma. då kan man knappt tänka eller koncentrera sig länge. jag själv kan inte titta på en film som är 1,5 timme lång. jag glömmer bort om vad den handlar om halvvägs igenom och så är det svårt för mig att koncentrera mig endast på tv-skärmen. det finns så mycket mer som de flesta inte tänker på när de sitter och önskar sig en ätstörning. och nu när ni har läst en liten del av bieffekterna på anorexia och det kan även hända för bulimiker! så kan jag ju säga att bulimi inte är något mer lättare eller "glamouröst." nu har jag redan märkt att jag har helt tappat bort mig i vad jag har skrivit.. ehm, men som bulimiker.. man gömmer spyor man sitter och spyr i vad som helst plastpåsar, i hinkar jag ska nog inte säga fler saker egentligen. och ifall ens förälder är hemma så gömmer man det, men spyan luktar ju fortfarande. men då får du väl sova i lukten? och inte för att tala om hur ens händer ser ut! glöm bort de vackra naglarna, du skulle nog inte ens kunna ha lösnaglar och vara bulimiker. spyans lukt fäster sig överallt. och så får jag ju inte glömma att man får sår på händerna vid knogarna från tänderna och man kan få frätskador från att man har lyckats att spy för många gånger. jag kan visa er en bild nedan. och ni kan ju glömma ett vitt och fint leende, det här är inte bara för bulimiker det här är även för anorektiker! när man har brist på vitaminer/mineraler så ruttnar tänderna inifrån, och när man spyr så fräts tänderna sönder pga spyan. de blir äckliga och jag tror att du knappast skulle vilja le med de tänderna. nu har jag sagt många orsaker så nu får ni en bild på sår och frätskador, varsågoda. men jag har varnat er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0